Robotický jazyk, ochutnávač
Autor materiálu: Miroslav Staněk, Ph.D.
Materiál je vhodný pro předměty:
Materiál je určen pro technologie:
Popis materiálu
Doporučené předchozí znalosti
Aktivita navazuje na chemický výklad (nebo mu může předcházet) o roli a měření pH.
Téma
Aktivita využívá měření jednoho ze základních chemických konceptů – hodnoty pH – k rozvíjení digitálních kompetencí i informatického myšlení. Digitální senzor pH se v aktivitě promění v „robotický jazyk“. Úkolem žáků je naučit tento jazyk „chutí“ rozeznat, v jakém „nápoji“ je smáčen.
Cíle
Cílem úlohy je didakticky otočit postup „klasické“ hodiny chemie se senzorem pH. Informatické myšlení do úlohy vstupuje jako prostředník, umožňující žákům naučit počítač, jak se má na výstupu (ve formě textového oznámení) chovat v reakci na vstupy měřené senzorem pH. Cílem je vytvořit takový algoritmus, který oznámí, v jaké kapalině je senzor pH ponořen. Je-li elektroda ponořena do coly, napíše výstup „cola“, ponoříme-li ji do vody, napíše „voda“, a je-li potopena do roztoku sody, napíše výstup programu „soda“.
Vytvořeno v projektu
Podklady ke stažení
Pro stažení dokumentů se prosím přihlašte. Pokud ještě nemáte účet, zaregistrujte se.