Aktivace tlesknutím
Autor materiálu: Miroslav Staněk
Materiál je vhodný pro předměty:
Materiál je určen pro technologie:
Popis materiálu
Popis činnosti
Žáci se seznámí s vynálezem z 80. let minulého století, který umožňuje zapínat a vypínat světla tlesknutím rukou. Žáci následně pomocí prostředí Blockly naprogramují své zařízení //code.Node tak, aby se chovalo stejným způsobem.
Čas přípravy pro učitele: 10 min Čas potřebný pro činnost žáků: 40 min
Cíle:
- Vytvoření jasně pojmenovaných proměnných, jež reprezentují různé typy dat, a provádění operací s jejich hodnotami.
- Vytvoření nového programu s využitím stávajícího programu.
Materiály a vybavení:
- Systém shromažďování dat
- //code.Node
Tipy pro učitele:
- Žáci možná budou potřebovat určité pokyny k počátečnímu vytvoření proměnných v programu. V počítačovém programování slouží proměnné k ukládání informací. Proměnné nám umožňují pojmenovat informace, aby je bylo možné v programu později použít nebo s nimi manipulovat. Zdůrazněte, že názvy proměnných by měly být krátkým a rychlým připomenutím toho, co v programu reprezentují.
- Ačkoli zařízení //code.Node neměří fyzikální veličiny pro frekvenci a amplitudu, lze tuto terminologii během výuky vysvětlit a používat.
Vytvořeno v projektu
Podklady ke stažení
Pro stažení dokumentů se prosím přihlašte. Pokud ještě nemáte účet, zaregistrujte se.