Řízení pohybu autíčka SAM Labs
Autor materiálu: Mgr. Veronika Šolcová
Materiál je vhodný pro předměty:
Materiál je určen pro technologie:
Popis materiálu
Doporučené předchozí znalosti
Základní povědomí o hardware a software obecně. Schopnost žáků pracovat v konkrétní aplikaci na PC nebo tabletu. Ideální lekce pro začátek práce se SAM Labs. Praktické představení principu fungování fyzických bloků na základě jejich nastavení v aplikaci – software.
Cíle
Rozvoj informatického myšlení a algoritmizace ve vizuálním programovacím prostředí (SAM Space). Manuální sestavení autíčka se dvěma DC motory a RGB LED světlem a nastavení vizuálního kódu v aplikaci pro ovládání jeho pohybu. Ovládání pohybu autíčka pomocí klávesnice, pomocí dalších fyzických bloků SAM Labs (světelný senzor, tlačítko, posuvník,…), pomocí virtuálních bloků v aplikaci a pomocí softwarového bloku na základě náklonu zařízení (akcelerometr). Hlavním cílem lekce je nechat žáky dojít do stavu, kdy řídí autíčko prostřednictvím ovládání, které si sami nastavili ve vizuálním kódování.
Pozn.: Na tuto hodinu lze navázat další aktivitou, ve které jsou uspořádány závody. Je vytvořena závodní dráha, autíčka se ozdobí (karton, LEGO, atd.), skupiny dají název svému závodnímu autu. Skupiny postupně projíždí trať, měří se čas jednotlivých posádek, zaznamenává se do tabulky, která se následně vyhodnotí a jsou vyhlášeni vítězové. Další závod může být s hromadným startem, upravená trať, atp.
Video
Vytvořeno v projektu
Podklady ke stažení
Pro stažení dokumentů se prosím přihlašte. Pokud ještě nemáte účet, zaregistrujte se.